Hula hop z wypustkami – ćwiczenia na płaski brzuch

płaski brzuch

Hula hop, czyli prosty gadżet, który z pewnością każdy z nas zna od dzieciństwa. Konkursy, w których trzeba było jak najdłużej kręcić kółkiem stanowiły podstawę dziecięcych zabaw w przedszkolu lub na osiedlowych podwórkach. Jednak obok świetnej zabawy hula hop pomaga również w drodze o smukłą sylwetkę! Jeśli Twoim celem jest zgrabna figura, hula hop z wypustkami to Twój sprzymierzeniec!

Dobierz idealny model hula hop

Wydawać by się mogło, że hula hop to zwykłe kółko, a jego wybór jest banalny. Jednak wbrew pozorom to nie taka prosta sprawa. Jeśli Twoim celem jest smukła sylwetka, postaw na wersję z wypustkami. Co później? Warto zaznaczyć, że kółko do kręcenia należy dobrać adekwatnie do wzrostu (tak, są dostępne różne rozmiary hula hop!) oraz szerokości talii. Najłatwiejszym sposobem na dobranie rozmiaru jest postawienie kółka na ziemi – jeśli sięga do górnej krawędzi biodra, znaczy, że jest dobrze dobrane. Oprócz tego – dostosuj rozmiar do swoich umiejętności. Im większa obręcz, tym łatwiej się ją kręci, natomiast im mniejsza i jednocześnie cięższa, tym trudniejsze ćwiczenie, ale… lepsze efekty! Co jeszcze masz do wyboru? Ilość masażerów (postawisz na 30, 60, a może nawet 200?), a od tego uzależniona jest również waga kółka, która może sięgać nawet do 1,5 kg!

Co zyskujesz dzięki wersji z wypustkami?

Model z wypustkami to nic innego, jak udoskonalona klasyczna wersja hula hop. Dodatkiem nie są same odstające kuleczki, które umieszczono po wewnętrznej stronie kółka. W ich środkach znajdują się małe masażery stworzone z polipropylenowych lub polietylenowych kulek. To Ty wybierasz ilość masażerów oraz szerokość rozstawienia kuleczek. Co dzięki nim zyskujesz? Naturalny masaż, którego zadaniem jest rozbicie cellulitu oraz nagromadzonej tkanki tłuszczowej. Oprócz tego – im cięższe kółko, tym wkładasz więcej wysiłku w ruch, a to ma wpływ na większą skuteczność ćwiczeń. Aby utrzymać hula hop w ruchu, pobudzasz do działania prawie wszystkie mięśnie brzucha. Dzięki temu zyskujesz nie tylko płaski brzuch, ale również bardziej wzmocniony, umięśniony i twardy. W konsekwencji otrzymujesz również wąską talię, ujędrnione ciało, stymulację przepływu krwi, dzięki czemu Twój metabolizm będzie przyspieszony, a także o wiele lepszą koordynację. Co jeszcze? Jeśli będziesz ćwiczyć przynajmniej 20 minut dziennie, uda Ci się spalić około 200 kcal, a pierwsze efekty dostrzeżesz już po 2 tygodniach systematycznych ćwiczeń.

Ćwicz… równomiernie!

Kręcenie hula hopem – żadna filozofia. Jednak nawet podczas takiej aktywności należy zwrócić uwagę, aby trenować symetrycznie. Jeśli wybierzesz kręcenie obręczą w lewą stronę, pamiętaj, aby taką samą liczbę ruchów wykonać również w prawą stronę. Wydawać by się mogło, że kręcenie kółkiem bez względu na stronę przynosi takie same efekty. Ale mimo wszystko, jeśli chcesz równomiernie ukształtować sylwetkę, napnij mięśnie brzucha i kręć obręczą przez taki sam czas zarówno w prawo, jak i lewo. Postaraj się również przesuwać ją w górę i w dół, aby zadbać o ogólny wygląd ciała. Chcesz ujędrnić również nogi, pośladki, jak i tricepsy? Staraj się przesuwać hula hop w górę i w dół, zadbaj o równowagę i kręć również na jednej nodze oraz rękach. W ten prosty sposób zadbasz o całokształt swojej sylwetki.

Efekty uboczne

Jedynym efektem ubocznym kręceniem hula hopem z wypustkami mogą być… siniaki oraz obolałe ciało. Nie oszukujmy się – nieprzyzwyczajone do ruchu ciało od razu reaguje na jakiekolwiek ćwiczenia. To właśnie przez wypustki, które uderzają o osłabione mięśnie, tworząc mikrourazy na powierzchni skóry. W związku z tym, jeśli zauważysz, że na Twojej talii zaczną pojawiać się bolesne kolorowe plamki, odpuść na jakiś czas. Gdy znikną, możesz powrócić do ćwiczeń. I nie obawiaj się, po chwili Twoje ciało przyzwyczai się do tego rodzaju aktywności, a siniaki przestaną się pojawiać.

Jednak nawet mimo pojawiających się na początku przygody siniaków, warto spróbować swoich sił w kręceniu hula hopem z wypustkami. Dzięki systematycznym ćwiczeniom już po około 2 miesiącach możesz zauważyć redukcję centymetrów w obwodach. Chyba warto połączyć świetną zabawę z dobrym treningiem, aby w niedalekiej przyszłości móc cieszyć się widocznym efektem, prawda?

Dodaj komentarz