Jak zmotywować się do ćwiczeń

Regularny trening to klucz do sukcesu zarówno w kwestii pięknie wyrzeźbionej sylwetki, jak i dobrego samopoczucia. Nie ulega jednak wątpliwości, że na drodze do systematyczności może stanąć nam jeden, uporczywy problem – spadek motywacji. Ty również odkładasz ćwiczenia na nigdy nienadchodzące jutro? Poszukujesz sposobów na mobilizację? Te porady na pewno przyjdą Ci z pomocą!

Jak zmotywować się do ćwiczeń?

Znajdź aktywność, którą lubisz!

Jedną z najczęstszych przyczyn braku motywacji do ćwiczeń jest niewłaściwy dobór rodzaju aktywności. Jeśli nie przepadasz za bieganiem, trudno będzie Ci zmotywować się do wyjścia na trening. Jeśli kiepsko czujesz się na siłowni, to przełamanie się do tego, by się na nią wybrać zawsze będzie dla Ciebie sporym wyzwaniem. Aby uniknąć tego typu wymówek, warto poszukać takiej formy ruchu, która będzie nam sprawiać przyjemność! Bieganie uważasz za nudne i zbyt jednostajne? Wybierz się na crossfit! Klasyczny fitness nie przypadł Ci do gustu? Wypróbuj aqua-aerobik albo zumbę! Nie przepadasz za treningiem kardio? Zamiast się do niego zmuszać, postaw na trening jogi albo pilatesu! Wybór dyscyplin sportowych jest naprawdę spory, dlatego z pewnością metodą prób i błędów dojdziesz do tego, która najbardziej Ci odpowiada!

Myśl o treningu w superlatywach!

Nawet jeśli lubisz sport, który dla siebie wybrałeś, na co dzień mogą towarzyszyć Ci takie uczucia, jak niechęć czy zmęczenie. Wiadomo jednak, że gdy odpuścisz jeden trening, za nim prawdopodobnie pójdą kolejne, a to oznacza co najmniej kilkudniową przerwę w regularnej aktywności fizycznej. Jak sobie radzić z codziennym spadkiem energii i motywacji? Znakomitą metodą jest pozytywne myślenie o treningu! Mówi się, że nikt jeszcze nie żałował tego, że zrobił trening. Nic dziwnego! Sport pozwala odreagować, pozbyć się negatywnych emocji, odprężyć, rozładować stres, nie mówiąc już o tym, że jest źródłem ogromnej satysfakcji. Jeśli więc dopadnie Cię nagły spadek motywacji, pomyśl o tym, co zyskasz, wybierając trening zamiast bierności! Gwarantujemy, że dokonasz słusznego wyboru!

Zorganizuj motywacyjne wsparcie!

Pomocna przy spadkach motywacji może okazać się grupa wsparcia. Zmobilizuj do wspólnego wyzwania kogoś z najbliższego otoczenia. Będziecie razem kontrolować efekty i „wyciągać” się na trening. Świetnym rozwiązaniem jest też dołączenie do grupy biegaczy czy crossfiterów w Internecie. W takich grupach wsparcia online codziennie zyskasz ogromną dawkę motywacji, obserwując metamorfozy innych ćwiczących i rozmawiając z nimi o zmaganiach ze sportem i dietą!

Problemy z motywacją przy aktywnym trybie życia są jak najbardziej normalne, szczególnie, gdy zmieniasz swoje nawyki od podstaw. Jeśli żaden z powyższych sposobów się u Ciebie nie sprawdzi, warto pomyśleć o współpracy z trenerem personalnym, który ułoży Ci dietę i zestawy ćwiczeń, a także będzie kontrolował Twoje wyniki.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.